Insights

Explore our expert analysis and thought leadership on legal developments that shape how you do business.

Insights
Filter Icon
Filter
Close Icon
  • Caught in the Crossfire: Balancing Employee Rights in Internal Investigations
    Article 14.05.2025

    Caught in the Crossfire: Balancing Employee Rights in Internal Investigations

    Organizations may occasionally be required to conduct internal investigations due to issues such as employee misconduct, ethical breaches, or compliance concerns. However, these processes—particularly when they result in disciplinary action or termination—must be managed with careful attention to labor law and personal data protection obligations. Ensuring respect for employee rights and adherence to legal requirements is essential to minimizing potential disputes and mitigating legal liability. A legally sound and fair approach is therefore critical throughout the investigation process.

    Read more >
  • Kozmetik Ürünlerin İstenmeyen Etkilerinin/Ciddi İstenmeyen Etkilerinin Kuruma Bildirimine İlişkin Kılavuz Çerçevesinde Sorumlu Kişinin Yükümlülükleri
    Article 14.05.2025

    Kozmetik Ürünlerin İstenmeyen Etkilerinin/Ciddi İstenmeyen Etkilerinin Kuruma Bildirimine İlişkin Kılavuz Çerçevesinde Sorumlu Kişinin Yükümlülükleri

    Kozmetik ürünlerin güvenliğinin yalnızca piyasaya sunulmadan önce değil, piyasada bulundukları süre boyunca da titizlikle izlenmesi gerekmektedir. Bu kapsamda sorumlu kişi; kozmetovijilans sistemini kurmak, ürünle ilgili tüm verileri eksiksiz şekilde kayıt altına almak ve ciddi istenmeyen etkileri, nedensellik değerlendirmesinin ardından en geç 15 iş günü içinde Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu’na bildirmekle yükümlüdür. Bu süreç, halk sağlığının korunması, tüketici güveninin sağlanması ve sektörde sürdürülebilirliğin teminat altına alınması açısından büyük önem taşımaktadır.

    Read more >
  • Regulatory Compliance in Advertising of Cosmetic Products: An Evaluation in Light of the Decisions of the Advertising Board
    Article 13.05.2025

    Regulatory Compliance in Advertising of Cosmetic Products: An Evaluation in Light of the Decisions of the Advertising Board

    This article discusses the legal framework that must be followed in the advertising of cosmetic products and the key points to consider in practice, in line with the decisions of the Advertising Board. While advertising of cosmetic products is free, it is mandatory to avoid misleading statements, ensure that claims can be scientifically proven, and refrain from making health claims that suggest the product has therapeutic properties. Otherwise, the Advertising Board may impose sanctions such as suspension of the advertisement and administrative fines. Therefore, it is crucial for cosmetic companies to prepare their advertisements not only from a marketing perspective but also with full compliance to regulations.

    Read more >
  • Türkiye’de İlaç Sektöründe Paralel Ticaretin Hukuki ve Ekonomik Boyutları
    Article 08.05.2025

    Türkiye’de İlaç Sektöründe Paralel Ticaretin Hukuki ve Ekonomik Boyutları

    Küresel ekonomik koşulların etkisiyle önem kazanan ilaçta paralel ticaret, ilaçların düşük maliyetli ülkelerden temin edilip yüksek fiyatlı pazarlarda yeniden satılmasıdır. Avrupa Birliği’nde serbest dolaşım ilkesi çerçevesinde yasal olan bu uygulama, Türkiye’de “hakkın tükenmesi” ilkesi doğrultusunda ve Sağlık Bakanlığı denetiminde ecza depoları aracılığıyla yürütülmektedir. İlaçta paralel ticaret, ekonomik faydalar sağlamakla birlikte, ambalajlama hataları, izlenebilirlik zorlukları ve kamu sağlığı riskleri taşır. Ayrıca Türkiye’de ilaç fiyatlarının düşük tutulması, firmaların bazı ürünleri piyasadan çekmesine ve arz sorunlarına neden olmakta; bu da ilaçta paralel ticaretin etkilerini daha tartışmalı hale getirmektedir.

    Read more >
  • Kozmetik Ürünlerin Reklamında Mevzuata Uyum: Reklam Kurulu Kararları Işığında Bir Değerlendirme
    Article 07.05.2025

    Kozmetik Ürünlerin Reklamında Mevzuata Uyum: Reklam Kurulu Kararları Işığında Bir Değerlendirme

    Bu makale, kozmetik ürünlerin reklamlarında uyulması gereken yasal çerçeveyi ve Reklam Kurulu kararları doğrultusunda uygulamada dikkat edilmesi gereken hususları ele almaktadır. Kozmetik ürünlerin reklamı serbest olmakla birlikte; reklamlarda tüketiciyi yanıltıcı ifadelerden kaçınılması, iddiaların bilimsel olarak ispatlanabilir olması ve ürünün tedavi edici özellik taşıdığı izlenimini veren sağlık beyanlarına yer verilmemesi zorunludur. Aksi takdirde, Reklam Kurulu tarafından reklam durdurma ve idari para cezası gibi yaptırımlar uygulanmaktadır. Bu nedenle, kozmetik firmalarının sadece pazarlama değil, aynı zamanda mevzuata tam uyum perspektifiyle reklamlarını hazırlamaları büyük önem taşımaktadır.

    Read more >
  • Definition, Elements and Legal Framework of Covert Advertising in Light of Advertising Board Decisions
    Article 06.05.2025

    Definition, Elements and Legal Framework of Covert Advertising in Light of Advertising Board Decisions

    Covert advertising is defined as promotional activities embedded within content such as articles, news, or programs, without clearly indicating that it is an advertisement. Exposing the consumer to advertising without their awareness is both unethical and unlawful. The article elaborates on the elements of covert advertising in detail and includes sample decisions of the Advertising Board regarding the supervision and sanctions related to such advertisements

    Read more >
  • Reklam Kurulu Kararları Işığında Örtülü Reklamın Tanımı, Unsurları ve Hukuki Çerçevesi
    Article 02.05.2025

    Reklam Kurulu Kararları Işığında Örtülü Reklamın Tanımı, Unsurları ve Hukuki Çerçevesi

    Örtülü reklam; reklam olduğu açıkça belirtilmeyen, yazı, haber, program gibi içeriklere gizlenmiş tanıtım faaliyetleri olarak tanımlanır. Tüketicinin farkında olmadan reklama maruz kalması hem etik dışı hem de hukuka aykırıdır. Makalede, örtülü reklamın unsurları ayrıntılı şekilde açıklanmakta ve Reklam Kurulu’nun bu tür reklamlara ilişkin denetim ve yaptırımlarına örnek kararlarla yer verilmektedir.

    Read more >
  • İtibar mı, Ceza mı?: Sosyal Medyada Ticari Reklamın Hukuki Sınırları
    Article 30.04.2025

    İtibar mı, Ceza mı?: Sosyal Medyada Ticari Reklamın Hukuki Sınırları

    Sosyal medya etkileyicilerinin reklam faaliyetleri, dijital pazarlamanın önemli bir parçası haline gelmiştir. Tüketiciyi korumak amacıyla Reklam Kurulu tarafından hazırlanan Kılavuz, bu faaliyetlerin etik ve hukuki kurallara uygun yürütülmesini amaçlamaktadır. Makalede, Kılavuz’un kapsamı, reklam türleri, yükümlülükler ve Kurul kararları ışığında uygulanan yaptırımlar açıklanmaktadır.

    Read more >
  • Orphan Drugs: A Hope for Rare Diseases and Global Access Frameworks
    Article 29.04.2025

    Orphan Drugs: A Hope for Rare Diseases and Global Access Frameworks

    Rare diseases, while creating a distinct area within healthcare systems due to the challenges in diagnosis and treatment, are associated with drugs that are considered "orphan" because of their limited market potential. These drugs are supported through legal incentives in various countries. Regulations and incentive mechanisms for orphan drugs are implemented worldwide, particularly in the United States and the European Union. In Türkiye, access to orphan drugs is provided through pathways such as the Named Patient Program and the Compassionate Use Program.

    Read more >
  • Yetim İlaçlar: Nadir Hastalıkların Umudu ve Küresel Erişim Sorunları
    Article 28.04.2025

    Yetim İlaçlar: Nadir Hastalıkların Umudu ve Küresel Erişim Sorunları

    Nadir hastalıklar, tanı ve tedavi zorlukları ile sağlık sistemlerinde özel bir alan oluştururken, bu hastalıklar için geliştirilen ilaçlar sınırlı pazar potansiyeli nedeniyle “yetim” kabul edilmekte ve çeşitli ülkelerde yasal teşviklerle desteklenmektedir. Yetim ilaçlar için Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa Birliği başta olmak üzere dünya genelinde uygulanan mevzuatlar ve teşvik mekanizmaları bulunmaktadır. Türkiye’de yetim ilaçlara erişim ise, Adlandırılmış Hasta Programı ve Şefkatli Kullanım Programı gibi erişim yolları üzerinden sağlanmaktadır.

    Read more >
  • Kurul Kararları Işığında: İşverenler Tarafından Edinilen İşçi Adayı Verilerinin Korunması
    Article 22.04.2025

    Kurul Kararları Işığında: İşverenler Tarafından Edinilen İşçi Adayı Verilerinin Korunması

    Bu makalemizde, işverenlerin işçi adaylarından edindikleri kişisel verilerin korunması için yerine getirmeleri gereken hukuki yükümlülükler, Kurul kararları çerçevesinde ele alınmaktadır. Verilerin hukuka aykırı işlenmesi durumunda adayların yasal işlem başlatma hakkı doğabileceğinden, işverenlerin bu konuda dikkat etmeleri gereken temel ilkeler ve potansiyel hukuki riskler incelenmektedir.

    Read more >
  • From Internal Investigation to Prosecution in Türkiye: Part 2 – Legal Remedies Against Employee & Third-Party Fraud Under Turkish Law
    Article 21.04.2025

    From Internal Investigation to Prosecution in Türkiye: Part 2 – Legal Remedies Against Employee & Third-Party Fraud Under Turkish Law

    This article examines the crime of fraud under Turkish law—a prevalent corporate offense that frequently triggers internal investigations and may result in criminal liability. Building on the first installment of our series, it outlines key legal considerations and potential risks for companies and executives.

    Read more >
  • A Quick Guide to Capital Increase by Internal Sources
    Article 16.04.2025

    A Quick Guide to Capital Increase by Internal Sources

    This guide explains how Limited Liability Companies in Türkiye can strengthen their capital by reallocating internal resources, outlining eligible sources, legal protections for shareholders, and procedural steps under the Turkish Commercial Code.

    Read more >
  • A Quick Guide to Capital Increases in Türkiye Due to Mergers
    Article 15.04.2025

    A Quick Guide to Capital Increases in Türkiye Due to Mergers

    This guide outlines key legal principles and procedures for capital increases arising from mergers in Türkiye, focusing on compliance requirements, shareholder implications, and registration steps under the Turkish Commercial Code. It highlights the mandatory nature of capital increases in mergers by acquisition and the importance of protecting shareholder rights.

    Read more >
  • A Rising Financial Crime: Sanctions Evasion
    Article 19.03.2025

    A Rising Financial Crime: Sanctions Evasion

    Sanctions evasion is rising as a major financial crime amid global trade restrictions. We explore key evasion tactics and their impact on businesses, along with practical measures companies can take to avoid sanctions violations.

    Read more >
  • OFAC Yaptırımları ile Baş Etmenin Yolları: Olası Yaptırımlarla Mücadelede ve Yaptırım Listesinden Çıkma Sürecinde Uyum Programlarının Önemi
    Article 14.03.2025

    OFAC Yaptırımları ile Baş Etmenin Yolları: Olası Yaptırımlarla Mücadelede ve Yaptırım Listesinden Çıkma Sürecinde Uyum Programlarının Önemi

    ABD’nin OFAC yaptırımları, ABD bağlantılı işlemleri hedef alarak uyum gerekliliklerini artırırken, Türkiye’nin stratejik konumu riskleri daha da büyütüyor. Şirketlerin, bu risklere karşı proaktif önlemler alarak düzenli risk değerlendirmeleri yapması ve kapsamlı uyum programları oluşturması kritik önem taşıyor. Yaptırımları önlemekte ve SDN Listesi’nden çıkış sürecinde etkili bir uyum programı belirleyici rol oynuyor.

    Read more >